Εικόνα

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Κώδικας Bushido (BMC)


Έχουμε δει αρκετές φορές σε ταινίες ή σε φωτογραφίες τους Σαμουράι. Πολεμιστές με φανταχτερές πανοπλίες, εκπληκτικές δεξιότητες και αυτογνωσία. Σίγουρα σε πολλούς – πολλές, για μια στιγμή θα ένοιωσαν μία μυστηριώδες έμπνευση από την στάση τους προς τον πόλεμο και τη ζωή.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει τους Σαμουράι να δρουν και να αντιδρούν έτσι;

Η κινητήριος δύναμη των Σαμουράι, θα λέγαμε, είναι ο Κώδικας «BUSHIDO». Η λέξη BUSHIDO είναι σύνθετη λέξη από το «BU-SHI» που σημαίνει πολεμιστής και από τη λέξη «DO» που σημαίνει δρόμος. Άρα μπορούμε να πούμε ότι «BUSHIDO» είναι ο δρόμος του πολεμιστή. Η Ιθάκη του ίσως.

Πασίγνωστο επίσης είναι και το Χαρακίρι. Για τους Σαμουράι πάνω από όλα ήταν η τιμή και η αξιοπρέπειά τους. Στον πόλεμο και στην ζωή. Αν λοιπόν έχαναν αυτά τα δύο ήταν αναγκασμένοι να τα «πάρουν πίσω», δίνοντας τέλος οι ίδιοι στη ζωή τους. Κάποιοι θα πουν ότι ήταν βάρβαρο ή  ότι ήταν ασυνείδητοι. Δε ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο για τους Σαμουράι αλήθεια…

Παρακάτω, ο Κώδικας BUSHIDO:

-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΓΟΝΕΙΣ. Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΥΝΑΜΗ. Η ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΕΣΑ. Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ. Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΓΕΙΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΖΩΗ ΟΥΤΕ ΘΑΝΑΤΟ, ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΩΜΑ. Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΑΤΙΑ. Η ΑΣΤΡΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΥΤΙΑ. Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΜΕΛΗ. Η ΓΡΗΓΟΡΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΡΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΚΟΠΟΥΣ. Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΘΑΥΜΑΤΑ. ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΡΧΕΣ. ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΦΙΛΟΥΣ. Ο ΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΧΘΡΟΥΣ. Η ΑΦΡΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΝΟΠΛΙΑ. Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΝΟΠΛΙΑ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΣΤΡΑ. ΤΟ ΑΤΑΡΑΧΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΆΣΤΡΟ ΜΟΥ
-          ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΠΑΘΙ. ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΟΥ

Δυνατά λόγια ή αν θέλετε δυνατοί κανόνες που ακολουθούσαν οι Σαμουράι. Την σημερινή εποχή δεν υπάρχουν Σαμουράι. Ίσως υπάρχουν κάποιες σχολές στην Ιαπωνία, αλλά κάτι μέσα μου λέει ότι θα έχουν εκφυλιστεί. Η πιο χαρακτηριστική ταινία, ίσως, για το έργο και τη ζωή τους, είναι η γνωστή «Ο Τελευταίος Σαμουράι». Για όσους δεν την έχουν δει, ΜΗ ΧΑΝΟΥΝ ΧΡΟΝΟ, γι’ αυτούς που την έχουν δει ΝΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΔΕΙΤΕ.

Τέλος, ξαναλέμε, δεν υπάρχουν Σαμουράι στην σημερινή εποχή αλλά έχουν αφήσει πίσω τους ένα έργο, μία ηθική ζωή, που θα μείνει στους αιώνες. Για να μένει κάτι στους αιώνες σημαίνει ότι δεν είναι φθαρτό και ότι είναι αληθινό. Αξίζει να παραδειγματιστούμε και να εμπνευστούμε, ώστε ποτέ να μην ξεπουλήσουμε την αξιοπρέπεια και την τιμή μας, σε οποιαδήποτε τιμή!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου